LEVERINGSBETINGELSER.

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.mutiara.dk til levering i Danmark.

Mutiara ejes og drives af Mutiara, CVR-nr., adresse Humlevej 29, 7800 Skive  e-mailadresse: elan@mutiara .

 

Betaling og levering 

Vi modtager betaling med Mobilpay, Swipp, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB og American Express. Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

 

Vi leverer varen 1-5 dage efter dit køb, afhængigt af den konkrete vare. I nogle enkelte tilfælde kan leveringstid forlænges. Du finder nærmere information i varebeskrivelsen.

 

Priserne er angivet i danske kroner inkl moms. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.

 

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage, med mindre længere periode er aftalt i særlige tilfælde (jul og lign.).

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du får varen i fysisk besiddelse. Det er fx den dag, hvor varen overgivet til dig, eller den er lagt i din postkasse, eller i skuret efter aftale med dig, den dag den er afleveret på din arbejdsplads eller du har hentet den i pakkeboksen eller i en postbutik. Har du meddelt os, at en anden person (dog ikke transportøren) skal modtage varen på dine vegne, løber fristen fra denne person modtager varen.

 

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du modtager den sidste vare.

 

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

 

Undtagelser til fortrydelsesretten

Du har dog ikke fortrydelsesret ved køb af varer, som er specielt fremstillet efter dine specifikationer, eller som har fået et tydeligt personligt præg. Fx hvor der er sket indgravering af navn eller lign. Hører din vare i denne kategori, får du det at vide inden du bestille varen.

 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev, en e-mail eller ringe til os, hvor du oplyser, at du fortryder til:

 

Mutiara

Humlevej 29

7800 Skive

telefon 91935222

email: elan@mutiara.dk

 

 

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen på 14 dage er udløbet. Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til: Kreiman Only Pearls, Gammel Kongevej 1, 2. Sal, 1610 København V uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har givet os besked om fortrydelsen. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

I stedet for at returnere varen kan du nægte at modtage varen eller undlade at hente den. Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular her , men dette ikke er obligatorisk.

Returomkostninger

Vi afholder udgifterne i forbindelse med tilbagelevering af varen, hvis du benytter den returlabel, som du får, når du har givet os besked om din fortrydelse. Returnerer du varen på anden vis, skal du selv betale returomkostningerne.

 

Følger af fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger.  Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

 

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

 

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

 

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

 

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den som ny til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage.

 

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på:

 

Mutiara

Humlevej 29

7800 Skive

telefon +45 91935222

email: elan@mutiara.dk

 

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

 

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

 

Kan vi ikke blive enige om behandling af reklamationen, kan du evt. indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan indgive din klage via www.forbrug.dk